dag 23 - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van karin en john - WaarBenJij.nu dag 23 - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van karin en john - WaarBenJij.nu

dag 23

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg karin en john

26 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Westport

We eindigen onze dag in de spa pool van het motel, heerlijk ontspannen. Vanmorgen om 9.30 zijn we gaan rijden. We nemen de highway 6 richting Greymouth. Onze eerste stop is Charleston een oude "gold mine city" nou daar valt weinig meer te halen en stelt dus niet veel voor. We rijden door naar Punakaki, langs deze zelfde weg, voor de pancacke rocks. We drinken eerst koffie en gaan dan het pad op voor de pannenkoeken rotsen. Deze rotsen zijn zo uitgesleten dat het net een stapel pannenkoeken lijkt. En jongens het was wederom schitterend. Ik heb eeb filmpje gemaakt en probeer dat straks te plaatsen. Het water beukt er tegen de rotsen en komt er tussendoor de zogenaamde blowgroves. Ik wist eerst niet wat het was en wat ik me er bij moest voorstellen (ja ik weet wat blowen is) maar het is dus het water wat tussen de rotsen omhoog spuit. We hebben tig foto's gemaakt om dat vast te leggen. We picknicken onderweg (zonder sandfly, dus geen klamboe nodig hihi) en rijden door eerst naar Hokitika, hier word het green stone zgn jade gewonnen. Er zijn veel jade winkels, souvenirs en glasblazers, we kijken er rond en scoren wat souveniertjes. We rijden terug naar Greymouth en zoeken een motel, halen chinees en gaan in de spa pool.

• 26 Februari 2014 - 08:18

Jan:

Jammer geen goud in die goudmijn!!!!!!!!!
    Jullie genieten echt zo te lezen in al jullie verslagen.
    Mooi zo.
    gr uit Ridderkerk

• 26 Februari 2014 - 08:35

Karin En John :

Het is echt super allemaal xx

• 26 Februari 2014 - 10:26

Ineke:

Leuk hoor, benieuwd naar de pannekoekenfilm xxxxx

• 26 Februari 2014 - 13:44

Danielle:

HAHAHA :) mooi verhaal weer! nog veel plezier, ben toch een beetje jaloers op jullie Spa :)!

x uit het zeeuwse