dag 8 - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van karin en john - WaarBenJij.nu dag 8 - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van karin en john - WaarBenJij.nu

dag 8

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg karin en john

11 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Oh what a wunderfull day, ja mijn engels wordt steeds beter. We vertrekken om 7.30 u richting Russel een klein eilandje in the bay off ilands. We varen met de ferry over en zijn er om 9.00u. We gaan gelijk een boottrip boeken en kunnen 's middags mee, dan hebben we nog tijf voor het plaatsje zelf. Het heeft veel britse invloeden en dat komt daar captain Coocke die er in de 17e eeuw langs kwam varen. Hij nam bewoners mee an de eilanden de Maories en hij liet er bemanning achter (hoe wreed) en zo kwam het dat er steeds andere mensen kwamen en ze engels gingen spreken. Maar goed genoeg geschiedenis, het is een prachtig plaatsje met veelal houten huizen, we bekijken het museum en de kerk en lolen naar de top van het eiland. En ja daar staat ons droomhuis met uitzicht op de baai, maar ja zo'n eind vliegen! Om 1 uur gaan we aan boord en varen weg maar ineens stopt de boot, gelukkig geen pech maar een groep dolfijnen die langs de boot zwemmen, schitterend! Foto's, filmen we hebben alles gedaan. Daarna varen we langs talloze eilanden en komen bij de "hole in the rock" ontstaan door de getijden in het water, ik lijk wel een juf he! Ook dit is prachtig en we varen er onderdoor. Bij de boot zwemmen duizenden vissen ook weer super. Op de terugweg gaan we aan land op een eiland waar nog enkele maories wonen, over mooi wonen gesproken!
blij en vol indrukken rijden we terug naar Whangarei waar we een leuk gesprek hebben met Janne onze buurman uit Finland, die ons nog wat tips geeft, groetjes van ons

• 11 Februari 2014 - 10:44

Marijke:

Nu met de kaart erbij nog stimulerender om je verslag te volgen, maories..ss ff googlen pleziehier

• 11 Februari 2014 - 13:07

Laura & Erwin:

Klinkt goed hoor! Super!! Kus van ons

• 11 Februari 2014 - 16:46

Romy En Remco:

dat klinkt allemaal goed zeg
    enjoy it mijn engels word ook steeds beter

xx

• 11 Februari 2014 - 17:59

Ineke En Jan:

Zo geweldig!!!!! Leuk om zo mee te leven en te lezen dat jullie het super hebben xxx

• 11 Februari 2014 - 19:05

Andre En Danielle:

Dolfijnen zijn cool!
    Benieuwd naar de foto's!

• 11 Februari 2014 - 21:53

Bep:

Lieve John en Karin,

Ook wij genieten hier enorm van, geweldig om zo een stukje mee te kunnen te beleven.

Liefs,

Bep en Simon