dag 21 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van karin en john - WaarBenJij.nu dag 21 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van karin en john - WaarBenJij.nu

dag 21

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg karin en john

24 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

De dag begint met een strak blauwe lucht, dat ziet er goed uit. We vertrekken richting marahau een plaatsje bij het Abel Tasmanpark. Vanuit dit plaatsje gaa taxibootjes naar de verschillende baaien langs dit park. We bespreken er een die om 12 u vertrekt. We drinken een bakkie en melden ons bij de taxi.we moeten aan land (je leest het goed) in de boot. De boot staat op een trailer achter een tractor en die rijd ons over de weg en strand naar het water en zo worden we in het water gedropt, met boot wel te verstaan. We krijgen reddingsvesten aan en hup daar gaan we. We vliegen over het water, na de eerste schrik blijkt het een speedboot te zijn (ja jongens ik had gezegd dat ik alles zou doen!) Maar goed ik heb een zwemvest en knijp john blauw, maar gaaaaaaf ik begin er nog lol in te krijgen. Hij stopt verschillende keren zodat we naar zeehondjes kunnen kijken, super. Bij onze baai gaan we van boord en lopen via smalle, steile maar ozo mooie paadjes naar de baai waar we weer opgepikt zullen worden. De tocht is 5,5 km maar daar lopen we ruim 1 1/2 uur over. Het is inmiddels hoog water geworden en we moeten een stuk omlopen, via vlonders en touwbruggen (ik zou alles doen) maar het is zeer de moeite waard. Na weer een super snelle tocht, waar de boot soms los kwam van het water, kikke hoor, kwamen we weer veilig aan land.
terug in het motel maak ik kumara, een zoete aanrdappel klaar, met boontjes en lams hamburger. Hoe nieuw zeelands wil je het hebben.

• 24 Februari 2014 - 07:48

Ada:

Wat een stoere vriendin heb ik toch.!!
    Maar boontjes vind ik tochwel Hollands hoor.
    Genieten maar
    Dikke knuffel voor jullie xx

• 24 Februari 2014 - 13:27

Willeke Ruinard:

Tjonge jonge wat zien die baaien er mooi uit!! Het lijkt wel de blue Laguna en wat een indrukken doen jullie allemaal op!! Leuk om al die verslagen te lezen.
    ik moet je van Rina even melden dat zij niet kan reageren wat het is al 2x voorgekomen dat haar computer van slag was als ze jullie wilde mailen dus vandaar ,maar jullie belevenissen volgt ze wel.
    hier lijkt het nu wel voorjaar zit zelfs af en toe met mijn gezicht in de zo'n heerlijk!!!
    Veel plezier nog. Lfs jan en willeke

• 24 Februari 2014 - 17:52

Ineke:

Hoi hoi, jullie hebben het zo te lezen super naar je zin haha. En stoer hoor in zo'n snelle boot!!!
    Zo maak je nog eens wat mee!!
    Het lijkt hier vandaag wel lente, 14 graden, heerlijk.
    Verder alles zijn gangetje, dikke kus van ons xxxxxx

• 24 Februari 2014 - 22:19

Irene:

Hoi Karin en John,
    Heerlijk dat jullie zo genieten zeg! Een prachtig land zo te lezen.
    Geniet er nog volop van. Groetjes Henk & Irene