dag 26 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van karin en john - WaarBenJij.nu dag 26 - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van karin en john - WaarBenJij.nu

dag 26

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg karin en john

01 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Vanmorgen schijnt het zonnetje weer. Het is alleen maar 15 gr. Maar goed we hebben een fleece vest en die trekken we aan. We gaan op weg naar Kaikoura een plaatsje aan de oostkust waar je walvissen junt spotten. O derweg nemen we de toeristische route om naar de Cathedral cliffs te kijken, we rijden een smal maar oh zo mooi weggetje en komen bij een uitzicht punt. Ook hier weer hele steile rotsen, de weg gaat door een baai prachtig! Eenmaal terug op de highway 1 rijden we door naar Kaikoura. We zijn er om12 uur en regelen gelijk een motel. Na de boterham, besluiten we eerst een wandeling te maken. We lopen het dorp door naar wat lijkt op "lands end" we lopen nog wat door en kneens zien we op de rotsen langs de weg zeehonden liggen, we kunnen heel dicht bij komen en maken natuurlijk foto's. We vervolgen onze wandeling over een natuurpad recht omhoog (flink klimmen dus) en komen op een soort berg rug. We waaien bijna uit ons hemd daar zoveel wind, maar een uitzicht overal waar we kijken de oceaan en tijdens het lopen verschillende baaien waar nog meer zeehonden liggen te zonnen, schitterend! ! We klimmen en dalen en 3 1/2 u later zijn we weer terug in het dorp, het eerste cafe is voor ons en we drinken een grote bier, die hebben we wel verdient. Morgen maar is kijken of we de walvissen kunnen vinden?