dag 22 - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van karin en john - WaarBenJij.nu dag 22 - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van karin en john - WaarBenJij.nu

dag 22

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg karin en john

25 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Westport

Fijn dat de zonnestralen zijn aangekomen bij jullie, dit is in plaats van een ansichtkaart, we hebben nog wat stralen hier gelaten, zodat ook wij van de zon kunnen genieten, ook hier weer een mooie dag. John spreekt of leest geen woord buiten de deur, maar als er ergens "car museum of oldtimers" staat, moeten we er heen. En wie zijn man lief heeft volge hem, dus voordat we nelson verlaten bezoeken we het WOW museum. Eerlijk is eerlijk er staan prachtige oldtimers, maar ja dat verschepen was zo duur! We rijden vandaag 200 km naar beneden naar het kustplaatsje Westport. Hier is een ruige kust waar veel valwinden zijn en een zeehonden kolonie. We doen er zo'n 4 uur over, zoals eerder gezegd, doorrijden is er hier niet bij. Maar wel weer een prachtige route, hoge bergen en prachtig uitzicht. Als we willen picknicken worden we aangevallen door de zandmug, staat deze streek ook om bekend. Degene die John een beetje kennen weten dat hij met zijn brood in de mond, gelijk weer in de auto zat, hij haat vliegen en muggen. We eten in de auto en rijden het laatste stuk naar Westport, boeken een motel en gaan op zoek naar cape Foulwind, ook dit is zeker een bezoek waard.hier is het ruig , veel wind en het water beukt tegen de kust, op een paar rotsen zien we inderdaad zeehonden liggen, we lopen een stukje langs de kust en rijden naar het dorp, halen boodschappen en zitten weer tevreden op ons terras.

• 25 Februari 2014 - 19:06

Ineke:

Je kan John ook zo'n klamboe omdoen tijdens het eten hihi!!! Nee hoor geintje, is inderdaad lastig haha
    kuzzzzzz

• 27 Februari 2014 - 19:22

Anja Meijer:

Westport, ja daar ben ik ooit opgevangen door locals die zie zich ontfermden over 2 Nederlandse meiden. Oh oh.. zoete herinneringen. Dank jullie daarvoor.
    veel plezier.