dag 19 en 20 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van karin en john - WaarBenJij.nu dag 19 en 20 - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van karin en john - WaarBenJij.nu

dag 19 en 20

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg karin en john

23 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

'S morgens al weer bijtijds op stap naar de botanische tuinen in Wellington. Het is wat fris vandaag, we moeten zelfs een jas aan, en er staat veel wind, hier staat Wellington om bekend. We lopen de tukn helemaal rond en drinken koffie, het is er prachtig, maar we waaien op de top uit ons hemd. We lopen terug naar de auto en rijde een klein stukje door naar het vogelpark. Hier leven alle vogels die in nieuw zeeland voorkomen, volgens het boekje. Het park is omheind maar niet met een net of kooi erboven. Ik hoop dat de vogels niet gevlogen zijn. Het is een mooi park en de ligging tussen 2 bergen is mooi, maar we zien er niet zo heel veel, we horen ze wel. Na 2 uur houden we het voor gezien en gaan terug naar het motel. We halen de kofferbak leeg en doen alles weer in de koffers. We leven namelijk al 2 weken vanuit de kofferbak. Morgen varen we over en dan blijft de huurauto achter.

we worden gewekt door de wekker. Ja ja we moeten vroeg op 6.30u we moeten om 8.15 bij de boot zijn. We leveren de auto in, dat wil zeggen we gooien de sleutels in een daarvoor bestemde box, thats itt. We checken in en leveren ook nze koffers in. De man zegt (hij kon vast gedachten lezen) you will get them back. Nou dat moet ik nog zien! We gaan aan boord en dan begint de 3 uur durende tocht van het noorder- naar zuider eiland. We varen de haven uit en dan zie je Wellington van een hele andere kant en ligt het rondom de baai, toch wel mooi. Een klein stukje open zee en dan het zuider eiland. Woh, woh, woh, gaaaaaaf, mooi dat is niet te beschrijven, dit kun je niet vast leggen op foto film of wat dan ook, dit moet je zien! We varen door Charlotte sound heeeeel veel kleine eilandjes, fjorden schitterend. We zitten op het zonnedek en kunnen het goed zien. In de haven van Picton gaan we van boord, pakken onze koffers (gelukkig) weer op en halen de huurauto, die al klaar staat. We rijden 100km naar Nelson vlakbij het Abel Tasmanpark en zoeken daar een motel. We lopen nog wat door Nelson en komen op het punt, waar centraal nieuw zeeland is. We halen boodschappen en genieten na van alweer een mooie dag.

• 23 Februari 2014 - 09:30

Marijke:

ik hang aan jullie lippen(zwaar he)...wat een verslag weer. ik geniet mee

• 23 Februari 2014 - 10:44

Leny Hebly:

Dag lieve Karin en John,
    Wat ben ik blij voor jullie dat de reis zo goed bevalt, dat jullie mooie dingen zien. Ik gun het jullie van harte dat alles goed gaat, behalve dan soms koffers zoek en dubbele boeking.
    Is jullie hoofd een beetje geleegd van de laatste maanden in Ned. om al het moois van jullie reis op te slaan?!?!!
    Ik reis met jullie mee in gedachten, weet vaak waar jullie het over hebben (uit eigen ervaring).
    GENIET van elke dag, ik geniet mee door jullie verslag, wat is dat toch een mooi medium!
    Dag lieverds, hoop een keer jullie ervaringen te horen en de foto's te zien.
    Dikke kus van jullie nicht LENY

• 23 Februari 2014 - 19:37

Andre:

Wow, het klinkt echt heel erg goed allemaal! Heerlijk!

• 24 Februari 2014 - 08:49

Adma :

Geweldig leuk.om jullie avonturen te volgen. Veel reisplezier!!

• 24 Februari 2014 - 21:17

Adma :

Geweldig leuk om jullie reisverslag te l
    e lezen. Veel plezier