dag 10 - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van karin en john - WaarBenJij.nu dag 10 - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van karin en john - WaarBenJij.nu

dag 10

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg karin en john

13 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Vandaag worden we gewekt door de skype. Remco en Romy leuk om ze te zien en te horen, wonderlijk dat dit allemaal kan, maar ik ben er wel blij mee.We bellen ook gelijk met Peter we hebben geen geluid, maar met gebarentaal komen we er oo k, hij kan ons wel verstaan, het gaat goed met hem en is druk aan het lopen met zijn prothese, super om te horen. Ook pa bellen we via Skype en hij leest al onze reisverhalen op zijn tablet (en dat voor een 84 jarige, shappo pa).
Om 9.00 u rijden we de higway 12 op deze loopt vanuit het noorden via de westkust naar beneden. Ook hier is het weer prachtig en we komen bijna geen mens tegen, enkele dorpjesmaar dat is het dan ook. We rijden het waitoma forrest in, ons doel van vandaag. Hier staan bomen van wel 2200 jaar oud, heel hoog en met een omvang van wel 14 meter. Onze eerste stop is net in het bos, we moeten onze schoenen schoonspuiten en alleen over de vlonders lopen, ze zijn namelijk heel bang voor ziektes, schimmels die de bomen kunnen aantasten. Na 10 minuten zien we de eerste grote boom en dan bedoel ik ook groot, daar kun je met je hele familie achter verstoppertje spelen. We gaan verder naar de volgende stop waar nog meer van deze bomen staan, heel indrukwekkend! Daarna zakken we verder af naar beneden en rijden naar de oostkust, een weg vol haarspeldbochten zoals in Oostenrijm. Ik denk dat ik morgen spierpijn heb in mijn armen, John zat te jodelen! !, we vinden een motel in Marangua, weer zo'n leuk weggetje naar boven, maar dan zonder asfalt, maar een uitzicht, zo mooi en luxe, we gaan vanavond in de spa, een bubbelbad, heerlijk. Morgen rijden we naar Thauranga waar we Henny weer zullen ontmoeten in haar huis daar. We hebben dan waarschijnlijk geen internet dus misschien een paar dagen geen reisverslag, die houdt je tegoed.

• 13 Februari 2014 - 06:56

Marijke:

smullen, toppie!

• 13 Februari 2014 - 07:53

Karin En John :

Wat een belevenissen allemaal! Volgens mij bevalt het jullie daar wel! GENIET!

• 13 Februari 2014 - 07:53

Karin En John :

Liesbeth natuurlijk weer!

• 13 Februari 2014 - 08:15

Ineke:

Leuk je te horen en zien gisterenavond ( voor jullie vanochtend) haha!!!! Veel plezier in de Spa en geniet van alles xxxx

• 13 Februari 2014 - 16:56

Anja:

Hoi Wat leuk om te lezen dat jullie zo genieten van de reis.
    Heel veel plezier gr Anja en wilfred

• 14 Februari 2014 - 18:14

Andre:

Wow, klinkt goed allemaal zeg!