dag 9 - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van karin en john - WaarBenJij.nu dag 9 - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van karin en john - WaarBenJij.nu

dag 9

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg karin en john

12 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Vandaag om 8 uur op pad, we gaan eerst naar de glowworm caves, grotten waar gloeiwormen zijn. We lopen met een gids de grot in en krijgen daar info over stalagtieten enz. Ik zal geen les geven vandaag. Eenmaal in het midden van de grot doet zij haar looplamp uit en dan kijken we naar boven en zien we allemaal kleine lichtpuntjes verschijnen. Het is net een sterrenhemel zo mooi, de nele verdere tocht door de grot blijven we dit zien, schitterend, we mochten er niet filmen dus moet je ons maar op ons woord geloven. Vanuit kawiti gaan we 20 km verderop naar Waitangi, hier is de Whaitangi Treaty grounds, de plek waar het belangrijk ste document van nz is getekend, tussen de Maori en Groot Brittannië, hierbij gaven de Maori hun land op. Hier staat de grootste kano ter wereld, 35 m lang en 76 roeiers en dan konden er nog 55 opvarende mee (staat allemaal in een boekje hoor)
ook lopen hier nog maori mensen rond, meer voor de shows maar wel leuk, we kregen een prive optreden, super. Hierna door naar net nabijgelegen Kerikeri waar een maoridorp is nagebouwd. We besluiten onze auto in het centrum te zetten en een stukje te lopen, nou dat viel tegen, het was nog een aardig eind berg op bospad in en steil en warm en toen we er aankwamen bleken ook zij op vakantie, het was nl dicht, balen, dat hele ppppp eind weer terug, we besluiten hier een motel te zoeken en af te koelen in de rivief, heerlijk. We hebben heerlijk gegeten en gaan morgen weer vrolijk op pad.

• 12 Februari 2014 - 17:08

Rose Marie:

Wat een mooie vakantie groetjes